2013. február 21., csütörtök

LXXX - Hennát a hajra!

2013. február 21., csütörtök

A henna természetes színező és kondicionáló tulajdonságát évszázadok óta felhasználják a hajfestésben.
Személy szerint én elkötelezett híve vagyok a henna hajfestésnek, nem mintha rendszeresen használnám, viszont mindenkinek ajánlgatom, mióta kipróbáltam. Azért is választottam a bejegyzésem témájának, hogy minél több emberhez eljusson.
8 éves koromban egy betegségnek "köszönhetően" elkezdett hullani a szép, nagy, hátközépig érő hajam. Mire rájöttek, hogy mi a gond, mind kihullott. Azóta nem csoda, ha leperegnek a szemeim előtt annak az időszaknak az emlékképei, mikor kicsivel több haj marad a fésűmön, vagy a markomban...
Ez az oka annak, hogy nagyon vigyázok a hajamra mindenféle módon. Sosem mertem hajfestéket használni, de persze én is ki akartam próbálni milyen vagyok új hajszínnel. Ezért jött a képbe a henna, amit herbáriumokban lehet kapni, méreganyag mentes növényi festék.



( Tudom, nem valami bizalomgerjesztő látvány.)


- Por állagban lehet kapni, és csak hosszú hajra fogy el az egész csomag egyszerre.
- Van bőven színválaszték ezekből is.

- Vízzel kell összekeverni, és ugyanúgy felvinni, ahogy a többi festéket.
- Minél tovább hagyod fent (de minimum 1 óráig kell), annál mélyebb, teltebb színe lesz.

- Simán vízzel kell kimosni, jó alaposan.



Saját tapasztalataim: 

- Gyönyörű egységes színt ad.
- Úgy csillog utána a haj, mint még soha.

- Sokáig tartja is az eredeti árnyalatát, de mivel nem tartalmaz hidrogén-peroxidot és ammóniát, nem kötődik úgy a hajszerkezetéhez, és könnyebben ereszti a színét.

(!) A folyamatos használata táplálja és erősíti a hajat, így gyorsabban tud nőni, és egyáltalán nem irritálja a fejbőrt.

 +1: amit pedig kifejezetten imádok benne, mikor pár hónappal később is megdicsérik, hogy mennyire szép vöröses fénnyel csillog.:)

Remélem, kedvet adtam, hogy kipróbáljátok!

by Evelin


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése